Oude activiteiten

Mini-Cursus Rust

op 6 en 20 februari 2024 VERVALT

Kerstreis door de Jordaan 2023

Ga mee en ontdek de route door de Jordaan, langs Herodes, de Sterrenkundige en wellicht ook Kindje Jezus en geniet van het mooie, klassieke kerstverhaal.

Kerst in de Noorder

Vier Kerstavond met ons mee in de Noorderkerk, zondag 24 december 2023

Klassiekers: Augustinus

een kennismaking met Augustinus van Hippo

Dirk de Wachter

Lezing van Dirk de Wachter en vervolgens drie avonden om daar over door te praten.

Single Event 29 juni

Voor alle singles in de Noorderkerk is er op donderdag 29 juni een event om onder het genot van een goede maaltijd elkaar te ontmoeten en te spreken over de plek van singles in de kerk.

Bidden: Try-out!

Een workshop bidden, 4 dinsdagavonden in juni 2023

400 jaar Noorderkerk

Op 16 april 2023 is het exact 400 jaar geleden dat de eerste dienst werd gehouden in onze Noorder!

Geloofsinzicht – Søren Kierkegaard

In vier avonden GeloofsInzicht gaan we in gesprek met Kierkegaard en elkaar over leven en geloven, waarbij onderwerpen als angst, vertwijfeling, liefde, geloven en jezelf zijn aan de orde komen.

Toer voor het Goede Doel – 3 juni 2023

150 km fietsen, rondje Huizen – Amsterdam – Lelystad – Huizen, inzameling voor het IZB

Micha cursus

Samen voor gerechtigheid

Millennials Life Support

Ben je tussen de 20 en 40 jaar en wil je in Amsterdam leeftijdsgenoten ontmoeten? Dan is dit misschien iets voor jou!

Stille Week 2022

In de Goede Week staan we elke avond stil bij de gang van Jezus naar het kruis. Aanvang 19.30 uur.

Gelovige Burgers

Een negendelige serie verdiepingsdiensten over de verhouding tussen God en de publieke wereld.

Geloofsinzicht – Job

In drie avonden GeloofsInzicht gaan we onder leiding van dominee Johan Visser op ontdekkingstocht in het Bijbelboek Job, dat ons in alle rauwheid confronteert met de grote en pijnlijke vragen van het lijden.

Cursus: Vincent meets God

We kijken naar schilderijen, lezen brieven en gaan aan de hand daarvan met elkaar en de Bijbel in gesprek. Zo laten we ons inspireren in onze zoektocht naar God en de zin van het leven.

Tien woorden van leven

Een serie verdiepingsdiensten over de tien geboden.

Vincent meets Rembrandt – The making of

19 september, 12 uur, extra VmR experience voor de mensen uit de Jordaan.

Cursus Sense of Sabbat

Heb je het gevoel dat je wel heel veel moet? Zoek je naar een gezond levensritme? Wil je de kunst van echt pauzeren leren? Dan heeft de eeuwenoude levenswijsheid van de sabbat je zeker wat te bieden.

Paaswandeling

Wandeling in de Jordaan

Geloven in de eindtijd

4 gespreksavonden in maart-april

Kraak de code

Gezinsspel rondom Pasen: 'Kraak de code'!

Kunstmarkt in de Noorder

Op 18 en 19 december 2020 is er een kerstkunstmarkt de Noorderkerk, georganiseerd door kunstenaars uit het centrum in samenwerking met Second Step en de Noorderkerk.

Midweekgebed

Samen bidden in tijden van Corona

Ds. Jan Koopmans symposium 29 oktober 2020

Koopmans was tijdens de oorlog verbonden aan de Noorderkerkgemeente. Daarom herdenken we hem niet alleen met en voor de stad, maar organiseren we ook een aantal activiteiten voor de gemeente. Aftrap is het symposium op 29 oktober, “Bijna te laat! Vrijheid herdenken in tijden van Big Data”.

Geloofsinzicht – Bonhoeffer

In 2 blokken van 4 avonden verdiepen we ons inzicht in het geloof. Eerste serie gaat over Bonhoeffer