Klassiekers: Blaise Pascal

Een kennismaking met deze natuurkundige, wiskundige, filosoof en verdediger van het christelijk geloof.

Muziek met Verhaal

Het Paasverhaal mmv Groot Amsterdams Grachtenkoor. 13 april 2024

Marriage Course

Maak tijd voor elkaar – investeer in je relatie!

Masterclass Gedrag

Woensdag 27 maart, Ben Tiggelaar

Cursus: de Bijbel en onze cultuur

In drie avonden onderzoeken we hoe dit bijzondere boek door de eeuwen heen onze cultuur heeft gevormd, in Nederland in het bijzonder, maar ook in heel Europa

High Tea

5 april 2024, de High-Tea in de Noorderkerk, een bekend begrip in de Jordaan.

Kerkbalans 2024

Geef vandaag, voor de kerk van morgen!

Retraite 2024

Stilte, gebed en verdieping, 16 - 19 april 2024

Burendiner

17 november 2023. De Noorderkerk, in het hart van de Jordaan, wil een plek zijn waar buren, kerkgangers en andere Amsterdammers elkaar kunnen ontmoeten. Regelmatig zetten we de deuren van de Noorderkerk wijd open voor een heerlijke maaltijd.

Meditatie in de Noorder

Luisteren naar God in de stilte van je hart

Drie weken van rust en gebed

Even geen afspraken, maar tijd voor gebed.

Programma ’23-’24

Wat staat op de planning voor seizoen 2023 -2024? Alvast een sneek preview

Bijbel – de basics

Wat is de Bijbel eigenlijk voor een boek?

Alpha

26 september 2023 starten we met de nieuwe Alpha-cursus in de Noorderkerk!

Lunchdiensten in de Noorder

Elke 3e zondag van de maand gaan we op zondagmiddag een viering organiseren, met daarin ontmoeting, gebed, verdieping uit de bijbel, vieren en gesprek.

Geloof belijden

Geloof belijden is een cursus van dertien avonden en twee retraitedagen, waarin we met een groep op ontdekkingstocht gaan in het christelijk geloof, de Bijbel en de praktijk van geloven. Misschien dat je dan met Pinksteren de stap zet om je geloof te belijden en/of gedoopt te worden?

Leerhuis

Het leerhuis is een gespreksgroep die maandelijks op woensdagmorgen in de Noorderkerk wordt gehouden. In een open gesprek gaan we tijdens het leerhuis in op vragen en thema’s uit de geloofsleer en de geloofspraktijk, met het doel zowel verdieping van kennis en geloof. Dit seizoen verdiepen we ons in de Bijbelse kijk op de toekomst.

Open kerk

De Noorderkerk is elke maandag- en zaterdagmorgen open van 10:30 – 12:30 uur voor bezoekers. Loop binnen voor een moment van rust, een gesprek, een kopje koffie en thee of om gewoon even te zitten in de kerk en te genieten van de muziek.

Catechisatie

Op catechisatie leer je samen over God, de Bijbel en wat geloven betekent voor het leven. We duiken in de Bijbel en in de werkgroepjes is er alle ruimte om je vragen te stellen en de diepte in te gaan. We organiseren de catechisaties in samenwerking met de Jeruzalemkerk.

Kinderkerk

Kinderen horen er dan ook helemaal bij in de Noorderkerk. Elke zondag (behalve in de zomervakantie) is er tijdens de morgendienst kinderkerk. Na een kindermoment in de kerkdienst gaan ze in vier leeftijdsgroepen uiteen om rond een bijbelverhaal te leren, te werken, te zingen en te bidden.

Jongeren 12 – 23

De Noorderkerk is een kerk voor jong en oud. Tieners en jongeren doen mee in de kerk en ontmoeten elkaar tijdens verschillende activiteiten, zoals de tienerclub en de koffiebar.

Kringen

De kringen vormen de kleine groepen in de Noorderkerk, waar we elkaar ontmoeten en spreken we over geloven en leven als christen. Op dit moment zijn er elf kringen, samengesteld per wijk of regio en verspreid over heel Amsterdam en de omliggende gemeenten.

Noorderkapel

Even stil worden, een kaarsje aansteken, je hart luchten. In de Noorderkapel vind je, pal naast de Noordermarkt, een plek van rust. De ingang zit aan het kerkplein, achter het hek aan de Prinsengrachtzijde van de kerk.

Kerkdiensten

Bezoek onze kerkdiensten om God en/of anderen te ontmoeten. We zingen psalmen en gezangen, luisteren naar de verkondiging, worden stil in gebed en ontmoeten elkaar bij koffie of thee na afloop. Loop gerust eens binnen en ervaar het zelf.