Kerst in de Noorder

Ook dit jaar bent u weer welkom bij onze verschillende kerstactiviteiten.

Op zaterdag 23 december staan de deuren van de Noorderkerk van 13 – 17 uur open voor een kerstmiddag met diverse kerstactiviteiten voor jong en oud. Geniet van muziek, laat de kinderen knutselen, steek een kaarsje aan, hang een wens in de kerstboom en verwarm uzelf met een kopje chocomel of glühwein.

Vrije inloop de hele middag, van 13 – 17 uur.

Op zondag 24 december hebben we twee keer een (identieke) kerstnachtdienst, om 20.00 uur en om 22.00 uur. Het thema is ‘Overbruggen, Kerst in de Jordaan’. Tijdens deze diensten geniet u van de mooiste kerstliederen, gespeeld en gezongen door het Jordanese zangkoor ‘Dwars door Amsterdam’, een klassieke soliste, Johanna Kamminga en diverse muzikanten. Het belooft een kerstnacht vol verbinding te worden waar Händel, Bach en Johnny Jordaan samenkomen en zowel de yup, als de jordanees zich thuis zal voelen! Beide diensten duren ongeveer een uur en na de dienst is er chocomel en glühwein.
Toegang is gratis, aanmelden vooraf is niet nodig. Wees wel op tijd, zodat we op tijd kunnen beginnen.

Welkom!

Op woensdag 20 december organiseren we opnieuw een (kinder)kerstreis door de Jordaan. De tocht komt langs verschillende scènes uit het kerstverhaal, met dit jaar een vernieuwd script. De reis begint met een variabele starttijd (tussen 16u en 17u) in de Noorderkerk, waar de kinderen ook dit jaar een mooie kerstlampion kunnen maken. De volwassenen (maximaal 1 per kind) knutselen gezellig mee. Er is koffie en thee terwijl op de achtergrond kerstliederen worden gespeeld op de piano. Na de tocht wacht er nog meer kerstgezelligheid bij de Noorderkerk: een gezamenlijk hapje en drankje voor jong en oud. Na afloop krijgen de kinderen een cadeautje mee.

Deelname aan de kerstreis is gratis en aanmelden kan via: www.noorderkerk.nl/kerstreis