Meditatie in de Noorder

Op zoek naar stilte, rust en bezinning? De christelijke traditie kent een rijkdom aan vormen van meditatie en gebed! De Noorderkerk is twee keer per week open om hier, op een laagdrempelige manier, aan deel te nemen. Laagdrempelig… dat wil zeggen: iedereen kan aansluiten, hoe vaak en wanneer je maar wil, ongeacht je ervaring met meditatievormen. Wij zijn ook geen professionele meditatie-goeroes, of zo. Wat we wel zijn? Mensen die ontdekt hebben hoe weldadig de stilte is, om daarin te mediteren rond een woord uit de Bijbel. En daar willen we jullie graag in laten delen!

Elke maandagavond 19.00 uur en elke vrijdagochtend 9.00 uur is de kerk open! Je kunt binnenlopen via de Kapel (Noordermarkt 45). We beginnen dan met een moment van aankomen en verstillen. Vervolgens mediteren we in stilte rondom een tekst uit de Bijbel. Na afloop is er een kort moment om ervaringen met elkaar uit te wisselen. Al met al duurt een sessie zo’n drie kwartier.

Vanaf 18 september ben je twee keer per week (of hoe vaak je ook maar wilt!) welkom. Kom gerust langs om het uit te proberen, of neem contact met ons op voor meer informatie. Laat je ons even weten als je van plan bent te komen? Dan weten we op hoe veel mensen we kunnen rekenen!

Meer info: dick.wolters@noorderkerk.nl