Klassiekers: Blaise Pascal

Een kennismaking met deze natuurkundige, wiskundige, filosoof en verdediger van het christelijk geloof.

De tweede Klassiekers van dit seizoen zit alweer in de planning. We hopen op 3, 10 en 24 april ons te verdiepen in deze natuurkundige, wiskundige, filosoof en verdediger van het christelijk geloof. Aan het begin van de moderne tijd en de moderne wetenschappen (waaraan hij een grote bijdrage heeft gegeven) was Pascal een hartstochtelijke zoeker naar God en de waarheid. Die zoektocht blijft in onze tijd inspireren, omdat Pascal ook een begaanbare weg wijst om in de moderne tijd te geloven. Op de eerste twee avonden maken we kennis met Pascals leven en werk (hij werd geboren in 1623, het geboortejaar van de Noorderkerk) en duiken we in zijn bekendste teksten, de verzameling Gedachten of Pensées. Op 24 april is theoloog Klaas Bom, die onlangs een boek over Pascal uitbracht, te gast om zijn visie te geven op de betekenis van Pascal vandaag.

Data: 3 april, 10 april en 24 april (lezing dr. Klaas Blom)
Tijdtip: 20.00 uur
Noorderkerk, Noordermarkt 47

Bijdrage: € 25 (alleen lezing van 24 april is € 10), te betalen via de betaallink.

Opgeven via arieffelix@hotmail.com / 06 24360177