7×60 in 2018

WAAR GAAT HET IN GODS NAAM OVER

Eerlijke antwoorden op lastige vragen in 7×60 minuten

‘Ik heb nooit geweten dat de Geest zo verrassend op je denken inwerkt’

‘Het heeft me erg geholpen om te ontdekken dat God anders regeert dan ik altijd dacht’

‘Vreemd dat het nu pas tot me doordringt, terwijl ik al jaren naar de kerk ga. Maar wel mooi!’

Zomaar wat reacties van de ruim 40 deelnemers, die in de zomertijd van 2017 met deze open kring meededen. Alle reden om ook dit seizoen weer een nieuwe serie van 7×60 minuten te organiseren rond basale geloofsvragen. Er is aansluiting bij thema’s van vorig jaar, maar het is geen herhaling van zetten. Boeiend genoeg dus om er opnieuw bij te zijn.

Voor wie is het bedoeld?

Voor ieder die opgroeide met de bijbel en vertrouwd raakte met het geloof, maar steeds meer twijfels kreeg/krijgt. Levend in de stad, studerend of werkend in een omgeving waar vaak niks meer herinnert aan God en bijbel, wordt er geschud aan je overtuigingen en weet je soms al minder wat je ervan denken/geloven moet. Of – dat kan ook – je bent al jaar en dag betrokken bij de kerk, maar houdt je vragen waar je niet uitkomt. Dan daag ik je uit om een kleine investering te doen in je zelf/ziel en 7 x 60 minuten (of zo vaak je kunt) te reserveren. Aan de hand van een zevental belangrijke items wil ik je net even anders te denken geven. De thema’s zijn:

-Schepping en wetenschap – hoe zijn die twee te combineren?

-Beelden van God – wie is Hij echt en wat betekent dat voor ons?

-Duivel en demonen – waar gaat dat over en hoe ga je daarmee om?

-Twijfel aan God – kom je die ooit te boven en hoe dan?

-Verhoring van gebed – hoe werkt dat en hoe merk je dat?

-Een goed christen – wat is dat precies en hoe word je dat dan?

-Het laatste oordeel – waar gaat dat over en hoe kun je daar vrolijk van worden?

Ook als je niet direct met vragen of twijfels zit, maar deze thema’s je wel aanspreken, ben je van harte welkom om één of meerdere avonden bij te wonen. Ik zie uit naar een mooi vervolg!

Locatie: Noorderkerk (hoofdingang)

Tijd: 20.00 – 21.00 uur (met aansluitend de mogelijkheid om na te praten bij hapje en drankje).

Data: 22 mei, 5 juni, 19 juni, 11 september, 25 september, 9 oktober, 23 oktober

Er is geen verplichting om alle avonden bij te wonen.

Wil je eerst meer info, dan kun je contact met mij opnemen.

Heb je interesse, meld je dan even aan per mail of via de website.

T: 06 41916507

E: paul.visser@noorderkerk.org