NoorderPodium 7 november 2013 (gewijzigd!)

Het NoorderPodium organiseert op 7-11-2013 een avond met als thema: Mijn geluk ≠ Ons geluk?

Waar zal deze avond precies over gaan?

Geluk is een hot issue vandaag de dag; vorig jaar vond de eerste conferentie van de VN over geluk plaats, jaarlijks worden we geconfronteerd met ons landelijke gelukscijfer en je kunt nauwelijks een blad openslaan of het gaat over gelukkig zijn.

Toch is geluk niet zo makkelijk onder één noemer te vangen. Is geluk bijvoorbeeld hetzelfde als geslaagd zijn in een mooie carrière, een leuk gezin en een groot huis? Of gaat het over het geluk van alle mensen van deze aarde? Draagt een gemeenschappelijk gelukkig zijn bij aan het geluk van ieder individu? Of gaat het in de eerste plaats om een individueel gelukkig zijn?

In een interactieve, inspirerende avond gaat het aanstaande Noorderpodium op 7 november 2013  over deze vragen, die niet door een geleerde spreker maar door het publiek zelf worden beantwoord. Dit alles onder leiding van inspirator, coach en spreker Ben Hendrix.

Het Noorderpodium is een platform georganiseerd vanuit de Amsterdamse Noorderkerk waarin het gesprek en debat wordt gezocht met mensen uit Amsterdam die niet snel in de kerk te zien zijn. Daarin gaat het over maatschappelijke, religieuze en persoonlijke thema’s waarvoor we eerder  burgemeester Eberhard van der Laan, filosoof Ad Verbrugge en priester Antoine Bodar mochten verwelkomen.

Ook het publiek krijgt hierin een belangrijke plaats en wordt uitgedaagd om volop in het debat te participeren. Zo willen we op een plaats waar mensen zich al eeuwenlang bezinnen op al hun vragen, de vragen stellen die mensen nu bezighouden om zo ruimte te geven voor bezinning en verdieping.