Ongedachte ontmoetingen II

Ze groeide op in een Rooms-katholiek gezin. Was tot in haar studententijd actief betrokken bij het kerkelijk leven. Ze ervoer een relatie met Christus. Toen studeerde ze af. En kreeg een prachtige job aangeboden ergens op de Zuidas. ‘Weet u’, zei ze toen ze onlangs op mijn studeerkamer haar verhaal deed, ‘gek gezegd, maar daar ben ik mezelf kwijtgeraakt. Ik dacht het geschoten te hebben. Telde mee. En deed wat daar gangbaar is: sneaky gedrag, een beetje liegen en bedriegen ten gunste van de zaak, veel drank, drugs ook op den duur en geregelde losse seksuele contacten. Ik ging er helemaal in op. Maar een paar maanden geleden ontdekte ik met een schok: ik heb mezelf verloren!’ Van een collega had ze wel eens gehoord van de Noorderkerk. Via de website kwam ze bij de korte filmpjes terecht, waarin aspecten van het geloof ter sprake komen. Het raakte. Ze bezoekt sindsdien geregeld een dienst. Het gaat er anders aan toe dan ze gewend is. Maar ze haalt haar hart op aan de preken. ‘Het verrast me steeds weer… nooit geweten dat God zo is!’ Inmiddels heeft ze haar baan opgezegd en elders werk gevonden. Samen hebben we gedankt en gebeden. Ze wil graag wijzer worden van de Bijbel en gaat het komend seizoen meedoen met Christianity Explored.