20/30-ers activiteiten.

Vrijdagavond 30 maart is er weer de maandelijkse borrel in café Thijssen (hoek Brouwersgracht/Lindengracht). Een leuke gelegenheid om elkaar wat langer te spreken dan na de kerkdienst en nieuwe mensen te leren kennen. Vanaf ongeveer 20.30. Welkom!

Karel Smouter en Inger van Nes hebben een mooie film gemaakt over 20ers in Amsterdam. Vijf leeftijdgenoten op de rand van de kerk of daarbuiten kregen voor een week een camera mee en filmden hun leven. Daarnaast werden ze onderworpen aan een diepte-interview. Hiervan is een indringende film gemaakt die een inkijkje geeft in hun gedachtewereld, levensstijl en drijfveren. Zie ook: http://www.protestantsamsterdam.nl/jeugd/20/678-film-nul-twintig-.html

Je wordt bij deze van harte uitgenodigd om op woensdagavond 9 mei deze film te komen bekijken. Onder leiding van Karel en Inger is er alle ruimte om in ongedwongen sfeer met elkaar van gedachten te wisselen. Verschillen de levens van deze 20ers met die van ons? Hoe beïnvloed het leven in de stad onszelf? Welke rol speelt geloof in contact met niet gelovige vrienden of kennissen? Getuigen in je vriendenkring, hoe doe je dat? Deze en andere vragen stellen we aan de orde om van elkaar te leren en elkaar toe te rusten. De avond vindt plaats op de sfeervolle zolder van het Van Limmikhof, waarin het kerkelijk bureau van de PKA gevestigd is, aan de Nieuwe Keizersgracht 1A. Alleen al om dit prachtige pand eens van binnen te zien zou je moeten komen!

Op donderdag 17 mei, Hemelvaartsdag, zijn we van plan een fietstocht te maken door het mooie Waterland boven Amsterdam. Onderweg kan je een fluisterboot of kano huren en in Broek in Waterland hebben ze heerlijke pannenkoeken. Graag horen we binnen een week van je of je belangstelling hebt om mee te gaan. Je zit er dan niet aan vast, het is alleen een inventarisatie. Graag je reactie naar jmhoogenboom@live.nl

Ten slotte zijn we op zoek naar mensen die het leuk vinden om eens in de maand of twee/drie maanden deel te nemen aan een wandeling in Amsterdam of omgeving of een rondleiding door een museum. Het zit namelijk zo: er zijn veel gidsen die goede wandelingen geven door allerlei delen van Amsterdam en bijvoorbeeld ook Broek in Waterland, maar je moet je meestal als groep opgeven. Het lijkt ons leuk om met een groepje van 8 – 15 dit zo nu en dan te doen. Je steekt er wat van op én het is natuurlijk heel gezellig. Dus heb je een klein beetje belangstelling voor geschiedenis, Amsterdam en wandelen, dan horen we dat graag.

Daarnaast zijn we aan het kijken of we een leeskring kunnen opstarten. Het wordt een leeskring voor literatuur (dus geen boeken over geloof e.d., die is er al), klassiek of hedendaags, zwaar of wat lichter, eens in de twee/drie maanden. Heb je daar wat mee, dan horen we ook dat graag. Ook je vrienden, christen of niet, zijn van harte welkom!
Je kunt reageren naar jmhoogenboom@live.nl of 20en30ers@noorderkerk.org
Telefoon: 06-25048607