Johannes Post

Koster

Belangstellend, grappig en eerlijk, dat ben ik!

Sinds 2021 ben ik de nieuwe koster van de prachtige Noorderkerk in Amsterdam. Ik wil me graag even aan u voorstellen. Mijn naam is Johannes Post Op 21 maart 1961 ben ik in Den Helder geboren. Hier ben ik ook opgegroeid.

Op 18-jarige leeftijd ben ik begonnen als visserman. Dit heb ik 26 jaar volgehouden. Tot het moment dat ik de kans kreeg om in Zeeland schipper te worden bij de KNRM op een reddingsboot. Dit heb ik 14 jaar met veel plezier gedaan. Ik heb ervaren dat de zee geeft en neemt. Dit maakt me nederig en klein.

Na bijna 40 jaar op zee gevaren te hebben, vond ik werk aan wal. Voordat ik koster ben geworden, heb ik 2 jaar als manager op de visafslag in Den Oever gewerkt. Nu sta ik voor een nieuwe uitdaging: Koster van de Noorderkerk. Mijn vrouw en ik hebben onszelf de laatste jaren vaak afgevraagd wat God van ons wil. Welke weg gaat God met ons? Gelukkig mogen we dit samen in vertrouwen en in het gebed bij Onze Vader neerleggen.

Verder ben ik erg dankbaar voor mijn gezin. Ik ben 35 jaar gelukkig getrouwd met mijn vrouw Klazien. Samen hebben we vier kinderen gekregen: Jenny, Jack, Gretine en Maartje. Drie dochters en een zoon. Inmiddels is ons gezin uitgebreid. We hebben er twee prachtige kleindochters bijgekregen. Daarnaast verwachten we in april ons derde kleinkind van onze jongste dochter Maartje en haar man Kees. We zien hierin vele zegeningen die God aan ons geeft.

Mijn (klein)kinderen vinden me betrokken, grappig en eerlijk. Ze zeggen dat ik altijd voor ze klaar sta. Mijn kleinkinderen zijn heel lief, vooral als ze liggen te slapen.

Wandelen, schilderen, lezen, fitness en zingen zijn dingen die ik graag in mijn vrije tijd doe. In Zeeland heb ik heel wat jaren in een mannenkoor gezongen. Dit vind ik erg mooi om te doen, omdat je het evangelie zingend mag verkondigen.

Nu staan mijn vrouw en ik voor een mooie, nieuwe taak: Koster. In het mooiste deel van Amsterdam, De Jordaan. Koster in de “Noorder” zeggen ze hier! Zelf kijk ik ernaar uit om deze nieuwe uitdaging aan te gaan. Ik vind het belangrijk om een koster te zijn die makkelijk te benaderen is. Een koster die voor iedereen klaarstaat!

Als u verder nog vragen heeft, stel ze gerust. Ook bent u altijd van harte welkom voor een praatje en een bak koffie. U bent welkom op nummer 48!

Hartelijke groet,

Johannes Post

Ga met God en Hij zal met je zijn.

Contact info

Mobiel: 0610263488