Johan Visser

Gemeente predikant

Sinds september 2017 ben ik predikant in de Noorderkerk. Samen met Dick Wolters ga ik voor in de zondagse kerkdiensten. Daarnaast houd ik me in de kerk bezig met jeugdwerk, persoonlijke en geestelijke begeleiding, de kringen en verschillende andere activiteiten.

Het predikantschap vind ik dankbaar en mooi werk. Daar dragen de vele contacten met mensen, het bezig zijn met de Bijbel en spreken over levensvragen aan bij. Meer nog draait mijn werk om het geheim van God die mensen zoekt, bevrijdt en draagt. Een geheim dat ik niet in mijn vingers heb of zelf kan maken, maar waar ik in mijn leven en mijn werk naar verlang en zoek.

Hoe langer ik erin meeloop en werk, hoe meer ik van de kerk ben gaan houden. En dan niet van een droomkerk (die niet bestaat), maar gewoon van die alledaagse gemeenschappen van gewone mensen die samen geloven in Christus, leven met elkaar en zich geven voor anderen. De Noorderkerk is zo’n gemeenschap, waar een diverse groep mensen samen het geheim van God zoekt, vindt en deelt met anderen.

Ik ben getrouwd met Gerdine en vader van drie kinderen. Voordat we naar Amsterdam kwamen, woonden we tien jaar in Antwerpen, waar ik predikant was in een protestantse kerk. Daarvoor werkte ik voor de studentenbeweging IFES-Nederland en studeerde ik theologie en internationale betrekkingen.

Ik houd van lezen, schrijven, een film kijken, door de stad dwalen en fietsen (onder een blauwe hemel, langs het water en in het groen).

Neem gerust contact op

Mobiel: 06 48919362