Stromen van leven

Bij veel mensen, in de kerk niet minder dan daarbuiten, leeft het verlangen naar een diepere vorm van geestelijk leven. In de maanden september tot en met december geven we in een serie verdiepingsdiensten aandacht aan verschillende vormen van spiritualiteit die we kennen uit de grote christelijke traditie.

In de maanden september tot en met december geven we in een serie verdiepingsdiensten aandacht aan verschillende vormen van spiritualiteit die we kennen uit de grote christelijke traditie. In de protestantse traditie krijgt geestelijk leven vaak de vorm van bijbelstudie en persoonlijk gebed. Dat zijn heel waardevolle vormen, maar je kunt ook het gevoel hebben dat het niet past of te beperkt is. Bovendien is er ook meer. Uit de bron van het geloof in Christus komen er verschillende stromen van geestelijk leven voort.

In deze serie verdiepingsdiensten staan we stil bij deze verschillende stromen van leven en zoeken we naar de bijbelse bronnen en inspiratie. Daarbij geven we ook tips en handvatten om je er verder in te verdiepen.

Plaats: Noorderkerk, Noordermarkt 48 Amsterdam
Tijd: Zondag 18.30 uur

Data en thema:
– 6 september: Verlangen naar levend water

– 27 september: In de stilte

– 4 oktober: Zuiver leven

– 25 oktober: Vol van de Heilige Geest.

– 8 november: Let justice roll!

– 29 november: Levende woorden

– 6 december Een goddelijk beroep

– 13 december: En nu verder

U kunt deze diensten naluisteren via onze stream op Spotify en iTunes, of op deze podcastpagina.

Verdiepingsdiensten in de Noorderkerk najaar 2020

Groeien in geestelijk leven

Bij veel mensen, in de kerk niet minder dan daarbuiten, leeft het verlangen naar een diepere vorm van geestelijk leven. Dat kan zich uiten in allerlei heel verschillende pogingen tot verdieping, variërend van meditatiecursussen of yoga tot het voornemen om regelmatiger persoonlijk stille tijd te houden, of het kan niet meer zijn dan een gevoel van onrust dat steeds weer de kop op steekt: ‘Is dit het nou? Is dit alles?’.