Kinderkerk met Pasen

Het Paasverhaal

Ook in deze tijd zullen we Pasen vieren — misschien is het nu in de vreemde, stilgevallen en onzekere situatie van de corona-crisis juist wel het feest dat we moeten vieren: dat Jezus na lijden en dood opstaat, omdat God ons in zijn genade niet aan ons lot en onze dwaasheid overlaat en dat zelfs de dood Hem niet van zijn liefde en verlossing kan scheiden.

Met steun van de Protestantse kerk Amsterdam hebben een filmpje gemaakt waarin we het bijbelverhaal van de opstanding van Jezus vertellen. En we hebben samen een moment van gebed.

Uitwerking

Heb je het filmpje over het paasverhaal gezien, dan kan je het verhaal uitwerken met het werkblad dat je hier kan downloaden om uit te printen: werkblad Kinderkerk Pasen. Of wil je liever alleen de paaspuzzel of het paastuinwerkje?

Heb je niet genoeg en wil je ook nog een doolhof-puzzel maken? Download en print dan het Paasdoolhof uit.

En luister en kijk ondertussen naar het lied ‘Hij leeft (Maria kwam bij het graf)’ van Elly en Rikkert (onderste video links).