Kunstmarkt in de Noorder

De kerstkunstmarkt in de Noorderkerk is uitgesteld tot ergens in januari/februari 2021.

De kunstkerstmarkt is georganiseerd door kunstenaars uit het centrum in samenwerking met Second Step en de Noorderkerk. Wie op zoek is naar een mooi kerstgeschenk voor een ander of zichzelf, vind er onder meer schilderijen, sieraden en kunstnijverheid. Prijzen variëren van 20 tot ongeveer 100 euro. De opbrengst van de markt biedt lokale kunstenaars, die afgelopen maanden hard getroffen zijn door de coronacrisis, een steuntje in de rug. Daarnaast wordt met de kunstmarkt ook het werk van Second Step gesteund.

Second Step is het winkel-werkproject van Scharlaken Koord, waar vrouwen met een afstand tot de arbeidsmarkt werkervaring op kunnen doen. In de winkel in de Willemsstraat wordt kleding verkocht, maar ook handgemaakte producten zoals accessoires. Coby de Groote, edelsmid en organisator van de kunstmarkt, verzorgde er onlangs een workshop sieraden maken voor de deelnemers van Second Step. Zo ontstond het initiatief om in samenwerking met Second Step een kunstmarkt te organiseren, om het project te ondersteunen. Naast het werk van diverse kunstenaars, zullen er ook producten te koop zijn die door de deelnemers van Second Step zijn gemaakt. De kunstmarkt vindt plaats in de Noorderkerk, waar in het voorjaar de winkel in de Willemsstraat naartoe zal verhuizen.

De kunstmarkt is gaat voorlopig niet door. Kijk hier voor actuele informatie.