Benefietconcert Oekraïne

Klassiek muzikale samenwerking in de Noorderkerk

In een gevarieerd programma van klassieke muziek bundelen Top Musici hun talenten om een gezamenlijk geluid te laten klinken tegen het oorlogsgeweld. In de prachtige Noorderkerk te Amsterdam zal muziek klinken die rechtstreeks tot het hart spreekt. Een roep om verbintenis en vrede.

Anastasia Kozlova – viool

Maya Fridman – cello

Olga Pashchenko – piano

Anna Azernikova – sopraan

Thorwald Jorgensen – theremin

Kamilla Bystrova – piano

Igor Iofe – trompet

Cinzia Nistico – orgel

Maria Nemtsova

Maxim Shalygin

Band Anton Jakimenko met Mike Del Ferro, Kristina Kovalyova, Anna Zavorina

En Kamerkoor Oktoich

Kaarten kosten € 42,92. De opbrengst van het concert komt volledig ten goede aan humanitaire hulp voor slachtoffers van de oorlog in Oekraïne. Kaarten zijn te verkrijgen via https://www.eventbrite.nl/e/tickets-benefietconcert-300769448517

Sinds lange tijd is de Orthodoxe kerk in Amsterdam actief in ondersteuning van mensen in nood. Vooral gericht op het inzetten van locale kennis op micro niveau. Vanaf het begin van de oorlog heeft de Orthodoxe kerk in Amsterdam een initiatiefgroep samengesteld die specifieke hulp aan Oekraïne coördineert.

Er wordt samengewerkt met lokale organisaties die hun kennis heel gericht kunnen toepassen. Er worden ladingen met hulpgoederen verzonden die specifiek ter plekke nodig zijn. Door nauwe samenwerking met kindertehuizen, ziekenhuizen en ouderencentra kunnen wij met gerichte kennis maximaal bijdragen.

Ook hier zal onze hulp nodig zijn. Als gemeenschap met vele culturele achtergronden dienen wij al 48 jaar als brug naar de Nederlandse samenleving. En ook nu zullen wij hierin een ondersteunende rol spelen. Enkele tientallen mensen zijn gehuisvest via het netwerk van de kerk. Ze worden voorzien van de juiste practische en juridische begeleiding om ze zo op weg te helpen. Dit is volledig op kracht van onze vrijwilligers.

Deze avond is mogelijk gemaakt door Noorderkerk, Kamerkoor Oktoich , Orthodoxe Kerk Amsterdam

En door u! Grote dank voor uw steun!