Restauratie

In de jaren 90 van de vorige eeuw heeft de laatste grote restauratie plaatsgevonden. Deze is gefinancierd door enerzijds de kerkelijke gemeente en anderzijds door gemeente Amsterdam. De kerkelijke gemeente heeft in die tijd een behoorlijke inspanning geleverd door het land in te gaan op zoek naar donaties. Ook was de kerk in die tijd vaak open en werden er bijvoorbeeld boeken, kaarsen, kaarten, stroopwafels en pepermunt verkocht. Er werd alles aan gedaan om het deel van het bedrag binnen te krijgen waar zij verantwoordelijk voor was. Uiteindelijk is dat gelukt en kunnen we nu nog steeds genieten van de Noorderkerk.

Op 28 oktober 1998 is uiteindelijk de feestelijke opening gevierd in bijzijn van Hare Majesteit Koningin Beatrix. Hierbij is door haar de plaquette onthuld die nu aan de muur hangt naast de deur aan de noordkant van de kerk. Op deze foto van het ANP is zij te zien naast de toenmalige predikant van de Noorderkerk ds. C. Van Duijn.

Previous PostNext Post