Corona maatregelen

Bericht van de kerkenraad

Corona-virus

Wij krijgen op dit moment veel vragen omtrent het coronavirus en over de maatregelen die wij in onze kerk nemen om verspreiding van het virus te beperken. Heel begrijpelijk! Zeker nu het kabinet verregaande maatregelen heeft afgekondigd om verder verspreiding te voorkomen door een verbod op samenkomsten.

We doen een beroep op uw eigen verantwoordelijkheid om bij (milde) klachten niet naar activiteiten te komen of diensten te bezoeken.

Omdat de zondagse diensten zo’n belangrijk onderdeel van ons gezamenlijk geloven zijn, willen we deze blijven beleggen op een verantwoorde manier die past binnen de richtlijnen van de overheid. Juist in tijden van nood is het cruciaal om samen te blijven te komen om te bidden, te zingen en het woord van God te horen. De diensten op zondag gaan door, maar zijn alleen via internet te volgen; de kerk zelf is niet toegankelijk.

We zijn daarnaast genoodzaakt om alle activiteiten af te gelasten, op te schorten of op een andere wijze uit te voeren. God op de Gracht van 19 maart gaat niet door, maar zal als videoblog gemaakt worden. Bijna te laat, de Koopmansherdenking op 25 maart, wordt verplaatst naar een latere datum. De Ladies High tea van 27 maart en de Paasbrunch van 13 april gaan niet door. Ook het Leerhuis van aanstaande woensdag 18 maart gaat niet door.

We hopen op uw begrip en medewerking. En we vragen u alle mensen die in deze crisis geraakt worden of betrokken zijn, zowel de zieken als verpleging en overheid, op te nemen in uw gebed.