Sfeerimpressie kinderactiviteiten rond Pasen

“Weet je wel dat Jezus leeft…”

Dit liedje heeft deze week verschillende keren door de kerk geklonken, want de afgelopen dagen zijn er 180 kinderen binnen geweest om het paasverhaal te ontdekken. Woensdag heeft een groep enthousiaste vrijwilligers een mooi paasfeest neergezet voor de kinderen uit de buurt. De kinderen hebben vol overgave geknutseld. Ze versierden een placemate, eierdopjes versie en een palmpaasstok. Daarna is het paasverhaal verteld en uitgespeeld. Deze geslaagde middag werd met allerlei kleine lekkere hapjes afgesloten.  Donderdag kwamen de kinderen van basisschool de Saffier op bezoek en werd het middenschip kerk omgebouwd tot Jeruzalem met de poort waar de intocht plaatsvond, de kamer waar het laatste avondmaal werd gehouden, het paleis van de koning, de tuin Gethsemane, Golgotha en de graftuin. De kleuters gingen op reis en deden al deze plaatsen aan, waar de paashaas mooi geschilderde eieren had verstopt. Op de paaseieren konden ze zien wat er op die plek was gebeurd en ondertussen werd het verhaal verteld. De kinderen deden volop  in het verhaal  mee, zwaaiden met de palmtakken, telden het geld van Judas en liepen als boze mannen met de stokken in de tuin. Met de andere groepen luisterden we naar het paasverhaal. Door het verhaal ontdekten de kinderen waarom bepaalde voorwerpen aan de palmpaasstok hangen en wat we in de stille week vieren en waarom bepaalde dagen een speciale naam hebben.

Kijk voor meer informatie over het kinderwerk vanuit de Noorderkerk op oud.noorderkerk.org/kinderwerk

Foto-impressie van de activiteiten: