Pasen020: Geeft God je een duwtje in de rug?

Anne van Berkel, 26 jaar, juriste gaat in gesprek met Paul Visser, dominee van de Noorderkerk, over de weg die Jezus moet gaan voorafgaand aan Pasen.

Bijbel: Ze waren onderweg naar Jeruzalem en Jezus liep voor hen uit; de leerlingen waren ongerust en ook de mensen die hen volgden waren bang. Hij nam de twaalf weer apart en vertelde hun wat hem zou overkomen: ‘We zijn nu op weg naar Jeruzalem, waar de Mensenzoon zal worden uitgeleverd aan de hogepriesters en de schriftgeleerden, die hem ter dood zullen veroordelen en hem zullen uitleveren aan de heidenen. Ze zullen de spot met hem drijven en hem bespuwen en hem geselen en doden, maar na drie dagen zal hij opstaan’ (Marcus 10 : 32-34).

Anne: ‘Jezus weet dat zijn weg is uitgestippeld, hij kan nog een andere weg inslaan, toch besluit hij om dat niet te doen. Dat geeft een gek gevoel, want niemand wil die weg bewandelen.’

Meer informatie:
www.pasen020.nl