Kerst in en om de Noorderkerk

Kerstreis door de Jordaan
Maandag 23 december v.a. 16.30 uur
Op maandag 23 december 2013 van 16.30 uur tot ca. 19.30 uur kunnen kinderen met hun ouders de Kerstreis herbeleven die Jozef en Maria 2000 jaar geleden maakten.
De reis start in de Noorderkerk op de Noordermarkt 44 te Amsterdam. Daar maken de kinderen eerst een prachtige lampion. Vervolgens begint de reis door de Jordaan, op zoek naar het kindje Jezus.  Onderweg kom je bijzondere figuren uit het Kerstverhaal tegen.

Na afloop is er een kerstbuffet in de Noorderkerk.
Tussen 16.30- 17.30 is  er een speciaal peuterprogramma. De peuters kunnen een lampion maken en lopen daarna met hun lampion naar de stal waar ze beschuit met muisjes krijgen.
Deelname is gratis. Graag vooraf aanmelden via kinderwerk@noorderkerk.org

Kerstavond in de Noorderkerk
24 december 2013 om 20.00 uur
Op kerstavond staan de deuren van de Noorderkerk open voor iedereen die de geboorte van Jezus wil vieren. We zingen bekende kerstliederen, begeleid door Arthur Koopman (orgel). Het ensemble ‘Les Fideles Sujets’ zal de intermezzo’s verzorgen. Dominee Paul Visser spreekt over het thema ‘Gedropt bij nacht’. Als altijd doen kinderen volop mee in deze feestelijke viering.
Locatie: Noorderkerk, Noordermarkt 48. Tijden: kerk open om 19.30 uur, aanvang dienst om 20.00 uur. Meer info: oud.noorderkerk.org.

Voorbereiding Kerstavond in de Noorderkerk
Zaterdag 14 december om 10.00 uur
Zoals elk jaar wordt er voor de kerst gefolderd om de kerstreis in de Jordaan (kinderactiviteit) en kerstavond in de Noorderkerk bekendheid te geven. Wij zijn op zoek naar gemeenteleden die op zaterdagmorgen 14 december mee willen helpen. Er komt zoals elk jaar een delegatie uit Bruchem om ons te helpen. Laten we dit met elkaar oppakken!
Deelname opgeven bij Marloes Hoencamp (mlmhoencamp@gmail.com)