Crisis. Noorderpodium 23 februari

“De crisis is ontstaan door een steeds groter wordend individualistisch kapitalisme. De financiële sector werd een sector voor zichzelf en zorgde niet meer voor een betere allocatie in de economie. Diezelfde houding karakteriseert eveneens de gehele maatschappij.”

– Prof. dr. Arnoud Boot –

Wat is de oorzaak van de huidige crisis? Wie heeft schuld? Bankiers, economen of ook ikzelf? Welke keuzes maak ik als het gaat om de besteding van geld? En, gaat de crisis alleen over geld, of is er meer aan de hand? Hoe kijken wij naar anderen? En, moeten wij iets met elkaar, of redden we onszelf? Donderdagavond 23 februari 2012 gaat Ad Verbrugge over deze vragen in gesprek tijdens het komende NoorderPodium in de Noorderkerk.

Filosoof Ad Verbrugge, schrijver van de filosofische bestseller ‘Tijd van Onbehagen’, zal tijdens dit NoorderPodium op zoek gaan naar antwoorden op deze vragen. Bij deze zoektocht zal de gespreksleider de bezoekers volop in dit gesprek betrekken. De gespreksleider van deze avond is NCRV-journalist Wilfred Scholten.

Het NoorderPodium is een ontmoetingsplaats georganiseerd vanuit de Amsterdamse Noorderkerk. In debatten, interviews en lezingen stelt het NoorderPodium maatschappelijke, culturele en religieuze thema’s aan de orde.

WELKOM!

Locatie : Noorderkerk, Noordermarkt 44 te Amsterdam