NoorderPodium met Eberhard van der Laan

Op woensdagavond 28 september 2011 om 20.30 uur is de burgemeester van Amsterdam, Eberhard van der Laan, te gast bij het NoorderPodium in de Noorderkerk!

‘Het eerste jaar van de burgemeester:

Van der Laan blikt terug’

Eberhard van der Laan over

veiligheid, nijverheid, duurzaamheid en eeuwigheid

‘Verantwoordelijkheid’, met dat programma begon Eberhard Van der Laan een jaar geleden als burgervader van Amsterdam. Wat is er van terecht gekomen? Is er meer besef van verantwoordelijkheid voor elkaar? En hoe doet de burgemeester dit zelf bij de grote thema’s van dit moment.

Durf ik nog naar het stadion, is Amsterdam nog wel veilig genoeg? Wordt bij de bezuinigingen wel rekening gehouden met de belangen van ondernemers en met de kostbaarheid van groen? Doet iedere Amsterdammer er nog toe, of staan er mensen buiten en achteraan?

Deze vragen worden samengevat in de thema’s veiligheid, nijverheid, duurzaamheid en eeuwigheid. Onder leiding van NCRV-presentatrice Jacobine Geel gaat de burgemeester in gesprek. Zijn gesprekspartners variëren van Joop van Riessen, voormalig hoofdcommissaris van Amsterdam en Jack Steijn, directeur van de Ondernemersvereniging Regio Amsterdam tot Anne Rose van Servellen, oprichtster van Global Green Events en Paul Visser, predikant van de Noorderkerk.

Daarnaast is er gelegenheid voor mensen in de zaal om zich te mengen in het gesprek met de eerste onder de Amsterdammers.

Mocht u vragen hebben, neemt u dan gerust even contact op (info@noorderpodium.nl).

NoorderPodium met Eberhard van der Laan
28 september 2011 om 20.30 uur. (20:00 zaal open)
Noorderkerk, Noordermarkt 44
Amsterdam