Noorderbier

Ter ere van het jubileum van de Noorderkerk hebben we bij de Amsterdamse brouwerij De 7 Deugden het Noorderbier laten brouwen. Het Noorderbier is er in drie varianten, die je iets laten proeven van de vierhonderd jaar Noorderkerk in de Jordaan: een fris witbier, een stevige dubbel en een kruidige IPA. U kunt ook genieten van dit Noorderbier! Ze zijn te koop in een set van zes, van elke smaak twee.

Dit zijn de drie smaken Noorderbier:

BONDSE WITTE
De laatste vijftig jaar huist in de Noorderkerk een gemeente verbonden aan de Gereformeerde Bond. Wat dat precies betekent, blijft een mysterie. Je proeft er misschien iets van als je deze Bondse Witte drinkt: een traditioneel tarwebier met een zonnige, frisse smaak. Wie God serieus neemt, gaat verrassend lichtvoetig door het leven!

DUBBEL HERVORMD
Temidden van alles wat verandert en beweegt in de Jordaan en de wereld, staat de Noorder al 400 jaar trouw op z’n plek. Even trouw als God. En toch ook even veranderlijk als de wereld. Door renovatie en steeds weer andere mensen is de Noorder een plek die altijd weer hervormd wordt. Deze Dubbel Hervormd smaakt naar dat vertrouwde, dat toch altijd weer nieuw is.

JPA – JORDAANSE PROTESTANTSE ALE De Jordaan van vroeger spreekt tot de verbeelding. Het levenslied en de verhalen. De Amsterdamse gein. De propvolle volksbuurt vol saamhorigheid en ellende. Plek van oproer. Toneel van sociale en kerkelijke bewogenheid. Deze IPA is een ode van de Noorder aan de Jordaan. Een mild bier, gekruid met Jordaanse gein en levenslust. Proost!

U kunt het Noorderbier bestellen door per doosje van zes flesjes € 25 over te maken op reknr NL42 RABO 0339 2350 71 t.n.v. Noorderkerkvieringen. U kunt ook betalen via Ideal met deze betaallink of scan de QR-code. Met uw bestelling draagt u direct bij aan onze gemeente en de Noorderkerk!

U kunt de doosjes ophalen in de Noorderkerk op zaterdag 8 april tussen 10.30 en 11.30 uur en op zondag na de diensten op 9 april. Neem dan een betaalbewijs mee (kopie afschrift, of legitimatiebewijs op dezelfde naam als uw rekeningnummer). Het bier zal ook te koop (op te halen) zijn op zaterdag 15 en zondag 16 april, maar voorinschrijving heeft de voorkeur.