Parkeren Noordermarkt

Per 3 juli 2023 is het permanent betaald parkeren rondom de Noorderkerk, dus ook op de zondagochtend! Het tarief, € 7,50 per uur, blijft ongewijzigd. Voor leden en gasten die van ver komen en gewend zijn met de auto te komen, kan dit een behoorlijke financiële last geven. Als de fiets geen alternatief is, wordt het lastig om deze extra kosten te voorkomen.

Het is aan te raden om een parkeer-app te gebruiken (Easypark, Yellowbrik of bv Q-Park). Daarmee betaal je nooit te veel (je zet de parkeeractie uit als je weg rijdt) en mocht het dan een keer iets later worden, dan loopt je parkeeractie gewoon door.

Mogelijk kunt u met andere gemeenteleden samen rijden en zo de kosten delen. In de Chrch-app ziet u bij tabblad ‘leden’ rechtsboven een tekentje dat een beetje lijkt op vlag of een gegolfde Romeinse II. Als u daarop klikt ziet u een kaartje met waar de leden wonen. Zo kunt u vinden wie er bij u in de buurt woont. U kunt ook uw wijkouderling vragen, die weet ook wie er in uw buurt woont. En bespreek het op uw kring, mogelijk dat er een pool opgezet kan worden.

U kunt nog wel tot 12.00 uur gratis parkeren in de Staatsliedenbuurt (bv Nassaukade) en de Fredrik Hendrikbuurt (rond Fredrik Hendrikplantsoen). Dan is het nog ca een kwartier lopen naar de Noorderkerk. Na 12 uur kost het daar dan 6,50 per uur.

U kunt ook met het OV komen, kijk daarvoor op www.gvb.nl. Uit richting Amstelveen/Amsterdam Zuid kan dat met tram 5 tot aan halte Marnixplein en dan nog ca 10 minuten lopen. Uit Amsterdam West met bus 18 tot aan Fredrik Hendrikplantsoen en nog ca 15 minuten lopen, of tram 13 of 17 tot aan Westerkerk en 9 minuten lopen. Vanuit Amsterdam Oost met tram 3 tot Fredrik Hendrikplantsoen en 15 minuten lopen. Amsterdam Noord gaat via Centraal Station en dan nog 15 minuten lopen tot aan de Noordermarkt.

Mocht dit allemaal geen optie voor u zijn en zijn de hoge parkeerkosten voor u een te grote financiële drempel, neem dan contact op met onze diakenen en bespreek of zij iets kunnen doen.

We begrijpen dat de hoge parkeerkosten een probleem kunnen zijn, maar hopen dat dit geen al te grote drempel is om de kerkdiensten te blijven bezoeken.