Terugkijken: Verkiezingsdebat ‘Ik geloof in Amsterdam’ van 13 maart Noorderkerk

LIJSTTREKKERS IN DEBAT OVER GELOOF, WAARDEN EN POLITIEK

Ook bij deze gemeenteraadsverkiezingen organiseerde de Protestantse Kerk Amsterdam (PKA) het Verkiezingsdebat. Onder de noemer ‘Ik geloof in Amsterdam’ debatteerden lijsttrekkers van acht politieke partijen met elkaar (en wethouder Vliegenthart, die de SP-lijsttrekker vervangt).

• Reinier van Dantzig (D66)
  • Marjolein Moorman (PvdA)
  • Eric van der Burg (VVD)
  • Rutger Groot Wassink (GroenLinks)
  • Arjan Vliegenthart (SP)
  • Diederik Boomsma (CDA)
  • Don Ceder (ChristenUnie)
  • Paula Schot (SGP)
  • Mourad Taimounti (DENK)

Ze debatteerden over de rol van religieuze organisaties in de stad, over de aanpak van radicalisering, over drukte en leefbaarheid in de stad en de positie van kwetsbare groepen. Thema’s die kerkleden nauw aan het hart liggen. Ook mochten ze kort vertellen wat hun moreel kompas is: vanuit welke belangrijke waarde bedrijven zij politiek? De moderator was Wilfred Scholten.

De Protestantse Kerk Amsterdam is een kerk met hart en ziel voor stad en buurt. Met 19 wijkkerken en 9 pioniersplekken verspreid over heel Amsterdam heeft de kerk zicht op wat er leeft in de stad en ze zet zich samen met de Protestantse Diaconie in voor de leefbaarheid.

Kijk terug op https://www.protestants.amsterdam/nieuwspagina/3272-lijsttrekkersdebat-2018-in-de-noorderkerk.html