Activiteiten in de Noorder (voorjaar 2015)

1. Activiteiten rondom Pasen
In de Stille Week voorafgaand aan Pasen  (30 maart t/m 3 april), wordt er elke avond een vesper gehouden. Samen lezen we het evangelie, luisteren naar passie muziek en worden stil  in gebed om zo Jezus te volgen  op zijn lijdensweg. We beginnen om 20.00 uur en het duurt een half uur. Op Witte Donderdag vieren we aansluitend het avondmaal. Op Goede Vrijdag is er een dienst die om 19.30 uur begint.

Op Paasmorgen is er een feestelijke dienst. We vieren de opstanding van Jezus uit de dood en het nieuwe leven dat Hij geeft. Een 16-tal mensen zullen openlijk belijdenis doen van hun geloof, waarvan enkelen ook worden gedoopt. Marjolein de Wit, Arthur Koopman en Martin Zonnenberg spelen fluit, orgel en piano.

De Paasoptocht voor kinderen uit de buurt wordt gehouden op woensdag 1 april. In de Noorderkerk wordt er eerst een paasstok versierd. Daarna gaan de kinderen samen met ouders, opa’s en oma’s  de Westerstraat in om de figuren uit het  paasverhaal op te zoeken. Terug in de kerk wordt het hele verhaal verteld en gespeeld. Voor peuters is er een apart programma (tot 16.30 uur). Tot slot staat er weer een feestelijk paas-buffet met allerlei hapjes klaar! We starten om 15.00 uur en rond 18.30 uur is het afgelopen. Info en aanmelden: kinderwerk@noorderkerk.org.

Wil je meer weten over Pasen? Bekijk dan eens het filmpje over Goede Vrijdag en Pasen op onze website.

2. Activiteiten voor volwassenen
Dodenherdenking Maandag 4 mei staat de kerk, in aansluiting op de Dodenherdenking op de Noordermarkt, om 20.00 uur voor ieder open om het bijzondere concert bij te wonen dat speciaal voor deze avond is georganiseerd. De toegang is gratis. Graag zijn we uw gastheer.

High-Tea Op woensdag 6 mei is het weer volop genieten in de Noorderkerk. Rond het thema “Volop lente” wordt er in de feestelijk aangeklede ruimte een ladies-high-tea aangeboden met zoete en hartige heerlijkheden. In een ontspannen sfeer is er alle ruimte voor ontmoeting en contact.  Info en aanmelden: hightea@noorderkerk.org of 020 600 54 59.

Bijbel lezen in de Noorder. Vanuit de high-tea is spontaan interesse ontstaan om verhalen uit de Bijbel te lezen en daarover door te praten. Op woensdag  20 mei  is het weer zover. Hartelijk welkom in de driehoekskamer, Noordermarkt 47. Vanaf 10.30 uur is er koffie/thee en van 11.00 uur – 12.00 uur lezen we een verhaal. Contact: Tine Visser /dominee Paul Visser, tel. 020-6005459.

3. Activiteiten voor de kinderen
Creatieve snuffelworkshops: Ontdek wat jij leuk vindt en waar jij goed in bent. Je kunt   verschillende snuffelworkshops volgen zoals:  schilderen, boetseren/gipsen, zagen, porselein beschilderen, houtbewerken, sieraden maken, pimpen van sieradenkastje.
Voor kinderen vanaf groep 4 in de Noorderkerk op 9,16 en 23 april (15.00-17.00 uur)
Kosten: € 5,- per keer. Aanmelden en info: kinderwerk@noorderkerk.org.

Wat een feest ! (2) Vanwege het enorme succes zijn we  een tweede serie gestart. Op een  creatieve, speelse manier gaan we de achtergrond en betekenis van verschillende feesten ontdekken. We volgen de kalender, waar voor deze periode de 40 dagentijd, Pasen, Hemelvaart en Pinksteren   en Bevrijdingsdag opstaan.
Voor kinderen vanaf groep 4 in de Noorderkerk op 27 maart, 10, 17 en 24 april (15.30-17.30).
Kosten: € 2,- per keer
Aanmelden en info: kinderwerk@noorderkerk.org

Kinderspeel- en knutselcafé: Houd je van knutselen of vind je het gezellig om te spelen, loop dan  eens binnen in het kinderspeelcafé. Vaak komt Freddie langs, de handpop met zijn koffer vol verrassingen en verhalen. Het is elke zaterdagmorgen (10.30-12.15) in de Noorderkerk voor kinderen vanaf 3 jaar. Kosten: € 1,-

Voor verdere informatie kijk je in de nieuwsbrief van het kinderwerk (aanmelden bij  kinderwerk@noorderkerk.org) Alle informatie over het kinderwerk is ook te vinden op oud.noorderkerk.org/kinderwerk.