Bidden: Try-out!

‘Op zich heb ik wel behoeft aan rust en stilte, een moment om mijn gedachten op orde te krijgen…’
‘De afgelopen tijd ben ik me meer gaan concentreren op waar ik dankbaar voor ben…’
‘Ergens denk ik wel dat er iets hogers is waar ik connectie mee wil maken…’
‘… maar of bidden iets voor me is, weet ik niet hoor!’

Herken je je in één van deze uitspraken, of wil je gewoon meer weten over ‘bidden’, dan is deze nieuwe cursus over gebed iets voor jou. Of een cursus? Nee, dat is het niet. Het is eerder een workshop. We gaan gewoon diverse vormen van gebed uit de rijke christelijke traditie uitproberen. Zo kun je, al doende, ontdekken of het iets voor je is. Kortom: try out!

Wat kun je verwachten tijdens deze avonden? Elke avond zal opgebouwd worden aan de hand van vier elementen: een vorm van meditatie, liederen & muziek, verdiepende informatie én gebeden uit de christelijke traditie als inspiratiebronnen. Per avond zal het aanbod variëren. Je maakt onder andere kennis met lectio divina, gebedswandeling, bidden met de psalmen, getijdengebeden, Taizéliederen, gebedsvoorwerpen, vasten, het Onze Vader en nog veel meer.

Wanneer: 4 dinsdagavonden in juni (6, 13, 20 en 27 juni) van 20.00-21.30 uur

Waar: Noorderkerk

Thema’s: Verstilling, Dankbaarheid, Heling & Vervulling

Kosten: vrijwillige bijdrage!