Jordaanwandeling vanuit de Noorderkerk (under construction)

Op 16 april 1623 werd de Noorderkerk in gebruik genomen. Nu, 400 jaar later, vieren we dat. Want hoe mooi is het dat er al 400 jaar een plek is in de Jordaan waar jong en oud, arm en rijk, man en vrouw, gelovig en niet-gelovig, elkaar kunnen ontmoeten! Een plek waar je tot rust kunt komen, waar je anderen kunt ontmoeten, samen kunt zoeken naar een betekenisvol leven, waar je God kunt ontmoeten en waar je je thuis mag voelen!

Aan de hand van tekst en geluidsfragmenten word je meegenomen door de Jordaan, langs hofjes en oude panden, langs verborgen pareltjes en bijzondere verhalen… Je leert de Jordaan historische gezien wat beter kennen, maar we nemen je ook mee in het verhaal van de God waarin we geloven, en langs de vele plekken in de Jordaan waar er iets te zien is van die God.

De wandeling is beschreven in een boekje dat u kunt krijgen in de Noorderkerk. Op bepaalde punten zijn luisterfragmenten opgenomen, die staan hieronder vermeld.

1. Noorderkerk

2. Raepenhofje